Tilnærming
Solv og Telenor satt sammen et tverrfaglig team som fikk i oppdrag å bygge en portal i tett dialog med bedriftskundene.
Prinsippene bak portalen skulle være:
- mobile first
- utnyttelse av eksisterende systemer ved hjelp av api
- modulær oppbygning
- kontinuerlig utvikling med fokus på de viktigste brukerbehovene til kunden
Vi kartla brukerbehovet og kom fram til hvilke elementer det var viktig å få på plass tidlig:
- Brukerstyrt utstyrskjøp
- Effektiv håndtering av retningslinjer
- Selvbetjent servicemodul
- Brukerveiledninger og opplæringsvideoer
Resultat
Fra første fellesmøte gikk det fire uker før første betaversjon var klar for test. Løsningen ble lansert etter tre måneder, og Solv jobber kontinuerlig med videreutvikling.
mPort forenkler innkjøp av mobil og tilbehør for ansatte i en bedrift. Bedriften beholder kontrollen av innkjøp, og lar de ansatte selv bestille det de trenger på bedriftens egen mPort-portal.
Fordeler for bedriften
- Lett å sette retningslinjer for innkjøp
- Lett å styre hva de ansatte har lov til å kjøpe
- Én kanal/portal for alle relevante tjenester
- Digitalisering av ellers manuelle prosesser
- Ressurs- og kostnadsbesparende løsning
Fordeler for den ansatte
- Frihet til å velge sin egen mobil, eventuelt med privat delbetaling
- Tydelige rammer med beløp/tidspunkt/ historikk for bytte av mobil
- Blir møtt med relevant informasjon basert på arbeidsgivers avtale med Telenor